Siirry pääsisältöön

Ykan webinaarien tukisivut

K: Miten voin ladata Zoom-sovelluksen koneelleni? 

Huom! Joidenkin organisaatioiden it-rajoitukset saattavat estää ohjelman lataamisen työkoneelle. Tällöin suositeltavaa käyttää Zoomin selainversiota (ks. seuraava kohta).

K: Organisaationi on kieltänyt Zoom-sovelluksen lataamisen koneelle, miten voin katsoa webinaaria?
V: YKAn webinaareihin osallistuminen ei edellytä Zoom-sovelluksen lataamista, kun osallistut tietokoneella. Myös selaimen kautta osallistuminen on mahdollista, ja suosittelemme tällöin Google Chrome -selaimen käyttöä, jolla Zoom toimii parhaiten. Tällöin valitse kokouslinkin painamisen jälkeen kohta Join from Your Browser.

K: Käytän Zoomia puhelimessa, pitääkö minun ladata joku ohjelma? 
V: Kyllä. Jos käytät mobiililaitetta, sinun tulee asentaa laitteellesi Zoom-sovellus (Zoom – One platform to Connect). Sovellus on ilmainen. Laitteesi ohjaa sovelluksen lataamiseen myös automaattisesti, kun olet painanut kokouksen kutsulinkkiä (ks. seuraava kohta).

K: Miten liityn Zoom-tapahtumaan?
V: Zoom-tapahtumaan liittyminen tapahtuu järjestäjältä saamasi linkin kautta. Voit liittyä tapahtumaan klikkaamalla linkkiä.  Jos et löydä linkkiä, ole yhteydessä tapahtuman yhteyshenkilöön. Linkin kautta osallistuessasi et tarvitse salasanaa (passcode).

K: En kuule ääniä, mistä se voi johtua?
V: Tähän voi olla eri syitä:

1) Audioasetukset on määrittelemättä.
Tällöin sivun alareunassa näkyy Join audio -nappi. Paina sitä ja valitse Join with computer audio (PC/MAC) tai Wifi or cellular Data (mobiililaite).

2) Kaijuttimet on pois päältä, volyymi alhaalla tai väärä mikrofoni valittuna. Tarkista koneesi ääniasetukset. Tarkista Zoomin ääniasetukset kuvanmukaisesta valikosta Select / Test speaker.

K: Voinko esittää kysymyksiä ääneen Zoom-tapahtumassa?
V: Se riippuu tapahtumasta. Tarkista aina ko. tapahtuman oma ohjeistus.

K: Voisinko testata Zoom-palvelua jotenkin etukäteen?
V: Kyllä. Voit testata Zoomia kokouspalvelun oman testityökalun avulla osoitteessa: https://zoom.us/test

K: Mistä voin saada teknistä tukea?
V: ks. koulutuksen yhteyshenkilö tai YKAN osaamispalvelujen asiantuntija koulutukset@yka.fi.

K: En saanut sähköpostia ilmoittautumisen jälkeen, miten toimin?
V: Jos et saanut sähköpostiisi ilmoittautumisen jälkeen vahvistusviestiä, kannattaa tarkistaa, ettei viesti ole mennyt roskapostikansioon. Jos viestiä ei löydy sieltäkään, niin voit olla yhteydessä YKAan koulutukset@yka.fi. Voimme tarkistaa, onko sähköpostisi oikeassa muodossa ilman kirjoitusvirheitä ja lähetämme vahvistuksen uudestaan.

K: Sisäänkirjautumislinkkini on vanhentunut. Mitä teen?
V: Klikkaa tästä niin pääset kerralla kirjautumaan uudelleen Howspace-työtilaasi.

K: Miten kauan minulla on pääsy tälle Howspace-alustalle?
V: Tämä riippuu tapahtumasta. Tarkista tieto ko. koulutuksen vastuuhenkilöltä tai koulutuksen viestinnästä.

K: Miten voin muokata Howspacen ilmoitusasetuksia?
V: Voit muokata ilmoitusasetuksiasi Howspacen Oma profiilini -sivulta, jonka löydät sivun oikeasta yläkulmassa olevasta valikosta. Oma profiili –> Muokkaa profiilia –> Ilmoitusasetukset.

K: Mistä voin saada teknistä tukea?
V: ks. koulutuksen yhteyshenkilö tai YKAN osaamispalvelujen asiantuntija koulutukset@yka.fi.

Miten liityn Teams live-tapahtumaan?

Teams live -tapahtumaan osallistuminen tapahtuu YKAlta saamasi kutsulinkin kautta.  Kutsulinkki löytyy yleensä kurssiviestinnästä esim. muodossa ”Linkki online-tapahtumaan”. Mikäli et löydä kutsulinkkiä, olethan yhteydessä koulutuksesta vastaavaan henkilöön. Alta löydät ohjeet kutsulinkin avaamiseen.

  1. Klikkaa Linkki Online tapahtumaan -linkkiä
  2. Paina Liity tapahtumaan. 
  3. Odota, että kouluttaja avaa tapahtuman.
  4. Voit odottaessasi tarkistaa kaijutinasetuksesi Teams-asetuksistasi Preferences –> Devices.

K: Mistä voin saada teknistä tukea?
V: ks. koulutuksen yhteyshenkilö tai YKAN osaamispalvelujen asiantuntija koulutukset@yka.fi.